Chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów online? Reklama i promocja online to nasza specjalność! Google Adwords, Facebook Ads, LinkedIn, retargeting, display – dostosujemy opcje do Twoich wymagań i wybierzemy te, które pozwolą ci zrealizować Twoje cele!

Zastanawiasz się, czy reklama internetowa jest dla Ciebie? Chciałbyś dowiedzieć się, jakie są jej koszty i jakich wyników możesz się spodziewać? Skontaktuj się z nami!

Stawiasz pierwsze kroki w reklamie i promocji firmy? Zachęcamy do przeczytania o tym, czym jest reklama internetowa oraz co kryje się pod pojęciami Adwords, retargeting i display.

Reklama internetowa – definicja i rodzaje

Reklama internetowa to działania promocyjne prowadzone w sieci, na stronach www innych niż własne. Reklama online większości kojarzy się z kampanią w Google Adwords (linki sponsorowane przy wynikach wyszukiwania), jednak to nie jedyna jej forma. Ogromne możliwości daje w tym obszarze retargeting (zwany także remerketingiem), który umożliwia odnalezienie w sieci i dotarcie z komunikatem reklamowym konkretnie do osób, które były już na naszej stronie www, a być może nawet były jedynie o krok od zakupu naszego produktu lub usługi. Takim osobom możemy zaproponować zniżkę, inne produkty podobne do oglądanego przez nich lub po prostu przypomnieć się. Przekonanie do zakupu osoby, która zna już naszą markę jest dużo łatwiejsze, dlatego retargeting cechuje się bardzo wysoką skutecznością. Zarówno w przypadku Adwords, jak i retargetingu, kampanię reklamową rozlicza się w modelu za kliknięcie (model CPC – cost per click, nazywany także PPC – pay per click).

Inną opcją reklamy internetowej są banery reklamowe (tzw. display czy też kampanie displayowe). Mogą one przybierać różne kształty i rozmiary – od małych kwadratowych reklam graficznych umieszczonych gdzieś z boku artykułu, poprzez najbardziej znane poziome lub pionowe grafiki, po ogromne kreacje zajmujące pełen ekran. Banery reklamowe mogą być statyczne (grafika bez animacji) lub zawierać w sobie video, dźwięk, animacje lub być interaktywne (zmieniać się dopiero po najechaniu na nie myszką). Możliwości jest naprawdę dużo! W celu dotarcia do jak największej liczby użytkowników przy jak najniższym koszcie, kampanie display najczęściej emituje się w modelu programatycznym (programmatic) w formie aukcji (RTB – Real Time Bidding). Umożliwia to emitowanie kampanii na wielu rożnych stronach www ze wskazanej przez reklamodawcę kategorii lub docierając do użytkowników o wskazanej demografii i zainteresowaniach. W takim modelu rozliczenie następuje za tysiąc odsłon reklamy (model CPM – cost per mille). Inną możliwością jest porozumienie się bezpośrednio z właścicielem interesującego nas serwisu na emitowanie przez niego reklamy przez określony czas. W tym przypadku rozliczenie następuje najczęściej na zasadzie abonamentowej za czas emisji (dzień, tydzień lub miesiąc).

Innym rodzajem reklamy internetowej jest reklama w mediach społecznościowych. Poczytasz o tym TU

Reklama internetowa – modele rozliczeń

W reklamie online najczęściej występują dwa rodzaje rozliczeń:

  • CPC (cost per click) – płatność za każde kliknięcie w reklamę
  • CPM (cost per mille) – płatność za 1.000 odsłon reklamy
  • model abonamentowy – płatność za czas emisji: dzień, tydzień lub miesiąc

 

Chcesz zapytać o szczegóły oferty lub warunki współpracy? Zapraszamy do kontaktu!