Wiesz już dlaczego warto prowadzić konto firmowe. Zdobyłeś też wiedzę, jak pozyskiwać nowych obserwujących na Twoją stronę firmową w social mediach. Wiesz nawet, jakie treści na niej zamieszczać, by przykuć uwagę odbiorców. Wybrałeś już nawet konkretny portal społecznościowy, na którym chcesz działać. Brawo! Jeśli jednak jeszcze się z tym nie zapoznałeś, zapraszamy do naszego artykułu o prowadzeniu konta firmowego w social media [klik]. Przejdźmy teraz od teorii do praktyki. Z tego artykułu dowiesz się jak krok po kroku założyć konto biznesowe na portalach społecznościowych.

Zakładanie konta firmowego na Facebooku

Konto firmowe na Facebooku potocznie nazywane jest fanpage’m. Pierwszym co musisz wiedzieć jest to, że aby założyć na Facebooku konto firmowe musisz mieć już konto prywatne. Spokojnie, jeśli nie chcesz ujawniać się ze swoją działalnością przed znajomymi – nikt nie zobaczy, że to Ty prowadzisz konto biznesowe. Zatem, jeżeli posiadasz konto prywatne na Facebooku możesz „podpiąć” do niego fanpage’a własnej firmy. W każdym momencie będziesz mógł przełączyć konto z firmowego na prywatne i odwrotnie. Zakładanie strony firmy zaczynasz od zalogowania się na własnym profilu i wyborze małej strzałki w prawym górnym rogu. Wybierasz opcję „Stwórz stronę” i pojawia się taka siatka wyboru:

Wybierasz z niej profil działalności Twojej firmy i dalej wypełniasz wszystkie informacje, o które zostaniesz poproszony. Pierwsze co wyskoczy, po określeniu w jakiej branży działasz, będzie zdjęcie profilowe, a zaraz po nim zdjęcie w tle. Jeśli Twoja firma posiada logo, będzie idealne na zdjęcie profilowe. Oba zdjęcia będzie można zmienić w dowolnym momencie, a cykliczna zmiana zdjęcia w tle jest nawet rekomendowana, gdyż pozwala ono na promocję wydarzeń, produktów czy usług firmy.

Dalej będziesz poproszony o podanie innych informacji związanych z firmą, m.in. opis tego, czym się zajmujesz, adres, godziny pracy. Pamiętaj, by przyłożyć się do opisu Twojej działalności, bo właśnie to jako pierwsze będą czytać Twoi potencjalni klienci. Koniecznie zadbaj o dokładne informacje kontaktowe! Jeśli chcesz, aby odbiorca do Ciebie dotarł, daj mu jasny drogowskaz, jak może się z Tobą skontaktować.

Jak tylko założysz konto firmowe na Facebooku koniecznie zapoznaj się z możliwościami jakie Ci oferuje. Do ciekawych opcji należy łączenie obsługi dwóch kont: facebookowego i instagramowego. Oprócz tego możesz zarządzać takimi rzeczami jak: aplikacje i usługi partnerskie, reklamy czy ustalanie innych (oprócz Ciebie) osób publikujących na Twojej stronie firmowej. Zwróć uwagę na Messengera, który będzie pomocny w bezpośrednim kontakcie z klientami. Czy wiedziałeś, że możesz ustawić automatyczną wiadomość powitalną, którą wyświetli Messenger klientowi, który napisał do Ciebie po raz pierwszy?

Zakładanie konta firmowego na Instagramie

Konto firmowe na Instagramie możesz założyć na dwa sposoby.

    • Pierwszy sposób stosowany jest w przypadku, kiedy masz już konto osobiste na Instagramie i chciałbyś je przełączyć na konto biznesowe. Być może już jako osoba prywatna zamieszczałeś wpisy powiązane z dotychczasową działalnością i nie chciałbyś ich utracić. W takim przypadku istnieje możliwość przełączenia konta prywatnego na firmowe. Aby tego dokonać musisz wejść w „Opcje” w aplikacji Instagrama i zaznaczyć „Przełącz na profil firmowy”.

      Po takiej zmianie, koniecznie zajrzyj na swój profil. Pojawi się kilka nowych opcji w oknie edycji profilu. M.in. będziesz mógł podać numer telefonu, adres do swojej strony internetowej oraz adres siedziby firmy. To ważne informacje, pozwalające potencjalnym klientów skontaktować się z Tobą.

  • Drugą opcją jest założenie konta firmowego od zera, bez utraty konta osobistego. Oba profile będą działały niezależnie od siebie, a Ty będziesz miał możliwość szybkiego przejścia pomiędzy nimi z poziomu aplikacji w telefonie. W tym przypadku powinieneś najpierw się wylogować z prywatnego konta, stworzyć nowe konto dla swojej firmy w aplikacji Instagram i tak samo jak w poprzednim przypadku – przełączyć konto na firmowe.

Co ważne, aby założyć konto firmy na Instagramie musisz mieć założoną stronę firmy na Facebooku (to, o czym pisaliśmy w poprzednim akapicie). Jeśli jeszcze nie zdążyłeś tego zrobić, Instagram daje Ci możliwość zrobienia tego bezpośrednio z aplikacji. Łatwe, prawda? Dodatkowo, istnieje możliwość publikacji tych samych treści na obu profilach (Facebook i Instagram) jednocześnie. Czy jednak warto to robić, przeczytasz w Tym wpisie.

Zakładanie kanału firmowego na YouTube

W tym serwisie konto firmowe założysz, jeśli jesteś zalogowany w Google. Możesz założyć kanał swojej firmy przez swoją prywatne konto Google lub też konto firmowe. Poniżej przykładowe zdjęcia zakładania kanału YouTube. Wejdź na YouTube i zaloguj się. Następnie w „Opcjach” wybierz zakładanie nowego kanału.

Nadaj mu nazwę Twojej firmy. Zakładanie konta na portalu YouTube jest szybkie i nie wymaga wielu operacji, pod warunkiem, ze jesteś już posiadaczem konta Google. Pamiętaj, by uzupełnić swoje nowo założone konto firmowe na tym portalu o podstawowe informacje, zdjęcie profilowe i grafikę na tło.

Zapoznaj się z możliwościami, które daje Ci YouTube. Te, które mogą Ci się przydać zaznaczyliśmy na czerwono w poniższym zdjęciu. A potem już tylko (albo aż :-)) dodawaj dobrej jakości filmy i zdobywaj dzięki nim nowych klientów!

 

Zakładanie konta firmowego na Twitterze

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się aktualnie na świecie koniecznie załóż Twittera! Dzięki 140 znakom, które możesz umieścić w jednym wpisie masz możliwość dotarcia do wielu osób na całym świecie i podzielenia się z nimi swoimi poglądami. Możesz również rozpromować swoją działalność.

Logowanie się do tego portalu jest bardzo łatwe . Wystarczy, że podasz swoje nazwisko, mail lub telefon oraz podasz hasło i już stajesz się członkiem ćwierkającej społeczności.

 

Kolejnymi krokami są podanie nazwy użytkownika, zaznaczenie kręgu swoich zainteresowań (najlepiej zaznaczyć te dziedziny życia, które są powiązane z działalnością Twojej firmy). Twitter zaproponuje Ci listę kilkudziesięciu osób wartych obserwowania, którą zbudował na podstawie Twoich zainteresowań. Możesz, lecz nie musisz zacząć obserwować ich wszystkich. Po tym kroku Twoje konto firmowe już działa, a Ty przejdziesz do głównego interfejsu Twittera. Możesz już zacząć działania promujące Twoja firmę. Radzimy jednak uzupełnienie profilu o podstawowe informacje i zdjęcia, tak by od samego początku działać profesjonalnie. Zanim zaczniesz dodawać wpisy, przeglądnij kilka popularnych polskich kont i zorientuj się jak to działa, jak robią to najlepsi.

Jeśli zastanawiasz się co publikować na firmowym koncie na Twitterze zajrzyj tu. Podpowiadamy, jakie treści lubią otrzymywać społeczności poszczególnych portali społecznościowych.

Zakładanie konta firmowego na LinkedIn

Aby założyć konto firmowe na LinkedIn powinieneś utworzyć najpierw konto prywatne na tym portalu. Aby założyć profil osobisty i znaleźć się pośród wielu profesjonalistów z różnych branż wystarczy podać imię, nazwisko oraz mail.

Po wpisaniu podstawowych informacji, dostaniesz maila na podany przez Ciebie adres mailowy z kodem PIN potrzebnym do dalszej rejestracji. Na stronie LinkedIn określasz swoją lokalizację, podajesz swoje stanowisko pracy oraz nazwę firmy, w której pracujesz lub którą prowadzisz. Te informacje dotyczą jednak profilu prywatnego, dlatego przejdźmy już do zakładania profilu biznesowego.

Aby założyć konto firmowe musisz kliknąć w „Produkty” na stronie głównej (w prawym górnym rogu), a tam wybrać opcję „Stwórz stronę firmową”. Przechodzisz do tworzenia profilu firmy, podajesz jej nazwę oraz unikalny adres URL, za pomocą którego inni użytkownicy będą mogli trafić na stronę Twojej działalności.

Dalej musisz uzupełnić dokładne informacje o Twojej działalności. Jeśli działasz w dużej firmie i chciałbyś, aby ktoś oprócz Ciebie miał dostęp do administrowania profilem firmowym na LinkedIn możesz to ustawić.

Pamiętaj, że profil na LinkedIn świadczy o profesjonalizmie. Dołóż więc wszelkich starań, aby portfolio Twojej firmy było dobrze napisane, fachowym językiem i z dbałością o szczegóły. Nie bój się chwalić osiągnięciami, to dzięki nim zachęcisz potencjalnych kontrahentów do współpracy z Tobą i Twoją firmą.

Logowanie się do Snapchata

Na Snapchata, jako jedynej aplikacji z tego zestawienie, nie zalogujesz się z komputera. Na oficjalnej stronie internetowego portalu możesz znaleźć jedynie zakładkę „Download”, dzięki której możesz otrzymać SMS-a z linkiem. Z tego linku możesz pobrać aplikację Snapchata na swój smartfon. Łatwiej jednak od razu wejść do AppStore lub Google Play w swoim telefonie i pobrać aplikację Snapchat.

Dalsze etapy logowania identyczne jak na pozostałych portalach. Podajesz swój mail, hasło, nazwę użytkownika i właściwie możesz już działać. Na Snapchacie nie musisz pisać rozległego opisu swojej działalności, ale dobrze będzie jeśli ustawisz zdjęcie profilowe lub awatara. Pamiętaj, że portal z duszkiem służy do komunikacji głównie między młodymi ludźmi, dlatego zanim coś wrzucisz dowiedz się co jest teraz modne wśród nastolatków! Przetestuj też jak działają filtry, które możesz nałożyć na każde swoje zdjęcie lub film.

Czy wiesz, że możesz powierzyć swoje kont firmowe profesjonalistom?

Jak już zauważyłeś, rejestrowanie się do powyższych portali społecznościowych nie jest szczególnie skomplikowane. Trudniejsze od dołączenia do społeczności poszczególnych kanałów w social mediach jest prowadzenie konta na wysokim poziomie. Najważniejsze jest Twoje zaangażowanie i objęcie konkretnego planu na rozwój konta firmowego. Utrzymuj kontakt ze swoimi obserwatorami, zapraszaj ich do podjęcia interakcji, a na pewno uda Ci się zbudować grono potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, na którym portalu zdecydowałeś się prowadzić konto firmowe pamiętaj o ważnej zasadzie. Jeśli chcesz docierać do dużej ilości odbiorców uzupełnij swój profil o jak najwięcej informacji. Rzetelnie wypełnione dane, o które prosi Cię dany serwis, nie tylko robią dobre wrażenie na klientach, ale mają wpływ na zasięg publikowanych przez Ciebie postów.

Jeśli uznasz jednak, że promowanie firmy w social mediach to dla Ciebie zbyt żmudna praca i nie możesz się w tym odnaleźć, powierz prowadzenie konta biznesowego profesjonalistom. Takie firmy jak chociażby AIM IT znają social media od podszewki i wiedzą jak poprowadzić skuteczną promocję firmy z wykorzystaniem kanałów społecznościowych. Zajmą się Twoimi social mediami kompleksowo, od A do Z. Jeśli nie chcesz całkowicie oddać swojej strony obcym ludziom, możesz skorzystać z ich porad oraz sugestii na temat prowadzenia konta biznesowego. Szybko zobaczysz efekty współpracy w statystykach swojej strony, a później także w dochodach firmy. Nie ma lepszej anty-reklamy dla Twojej działalności niż niechlujne, niespójne i zaniedbane konto firmowe na portalu społecznościowym. Pamiętaj, jak Cię widzą, tak Cię piszą, a Twoje konto firmowe jest wizytówką Twojej firmy. Może warto przemyśleć podjęcie współpracy z profesjonalną firmą, zajmującą się marketingiem internetowym?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *